ATTENTION!!

PIHAK HOLISTIC MIND SOLUTION TERUTAMANYA MAZLAN BIN MUHAMMAD ZAIN TIDAK PERNAH MEMBERI TESTIMONI KEPADA MANA-MANA PIHAK UNTUK MELARISKAN PRODUK/PROGRAM MEREKA. HARAP MAKLUM!!
bilamana perasaan 'tahu' menguasai diri..kebenaran hanya sekadar diruang lingkup 'pengetahuan' yang ada..

bilamana diri mengaku 'tahu', mana mungkin ada pengetahuan selain dari apa yg diri tahu..

bilamana diri tak tahu dia tak tahu, mana mungkin diri tahu apa yang dia tak tahu

tatkala diri tahu dia sebenarnya tak tahu, baru lah bergerak dalam pengetahuan yang maha tahu
HMS
Ajaran sesat..ilmu sesat..website sesat..orang itu sesat...orang ini sesat..abis semuanya sesat. Jadi yang mana satu yang tidak sesat?

Apa skala yang mengatakan kita tidak sesat? Apa pengesahannya bahawa kita tidak sesat? Sebab kita mengaku mengikut jalan Ahli Sunnah? Sebab kita pakai kopiah, serban, jubah, purdah?? Sebab bila bercakap/menulis kita selalu copy & paste ayat-ayat dari Al-Quran??

Apa pula skala yang jatuh kepada sesat? Yang terang-terangan menolak dalil Quran & Hadis tu takyah citer le...Apakah sebab mereka ini tahu sesuatu yang lebih dari kita dan tak pernah kita tahu, kita terus labelkan golongan itu sesat? Apakah sebab cara berpakaian moden, kita boleh kata orang itu sesat? Apakah dengan alasan sesuatu perkara itu takde dizaman Rasulullah SAW, maka perkara itu sesat?

Apa pegangan kita? Adakah kita tahu apa pegangan orang lain? Andainya kita menilai dari segi luaran...yang tersesat adalah kita. Ramai orang gunakan alasan ’zaman Rasulullah dulu takde benda ni semua..’ Komputer, internet, kereta, telefon pun takde dizaman tu..Guna kristal sesat..Batu cincin camana lak?? Apakah disebabkan nama dalam bahasa Agate – Akek, Jade-Zamrud menjadi satu kesalahan?

Ada 73 jalan...yang sampai hanya 1 jalan...jalan yang mana? Jalan Ahli Sunnah?? Kalau tersilap sikit terus jadi Jabariah...Jadi jalan yang mana satu? Dalam surah Al-Fatihah ada sebut...’JALAN YANG LURUS’..

Semoga kita semua mendapat jalan tersebut...Amin
Labels: , , edit post
0 Responses