ATTENTION!!

PIHAK HOLISTIC MIND SOLUTION TERUTAMANYA MAZLAN BIN MUHAMMAD ZAIN TIDAK PERNAH MEMBERI TESTIMONI KEPADA MANA-MANA PIHAK UNTUK MELARISKAN PRODUK/PROGRAM MEREKA. HARAP MAKLUM!!
bilamana perasaan 'tahu' menguasai diri..kebenaran hanya sekadar diruang lingkup 'pengetahuan' yang ada..

bilamana diri mengaku 'tahu', mana mungkin ada pengetahuan selain dari apa yg diri tahu..

bilamana diri tak tahu dia tak tahu, mana mungkin diri tahu apa yang dia tak tahu

tatkala diri tahu dia sebenarnya tak tahu, baru lah bergerak dalam pengetahuan yang maha tahu
HMS

Mikrokosmos, makrokosmos & metakosmos..amende lak ni?? hmm..mari sesama pening pasal terminologi..hehehe..

mikrokosmos adalah alam mikro ataupun alam kecil atau kalau nak sedap lagi alam diri..bermula dari segala anggota jasad fizikal hinggalah ke setiap sel-sel yang ada. mikrokosmos mempunyai minda tersendiri yang dipanggil minda mikro..yang bermaksud setiap bahagian dari tubuh badan manusia termasuk sel-sel mempunyai minda tersendiri. minda disini bukan bermaksud fikiran tetapi lebih kepada sistem. suatu sistem yang lengkap serba canggih. sistem yang bergerak dengan sendirinya tanpa disedari oleh empunya diri. minda kasar diri yang dipanggil fikiran/akal tidak pernah mahu mengambil peduli akan sistem mikro yang ada pada diri. fikiran lebih seronok memikirkan hal-hal yang membawa diri kepada keseronokan fizikal semata. diri tidak pernah mengambil peduli bagaimana sistem mikro ini bekerja untuk mengganti sel-sel yang telah mati, menambah bilangan sel-sel yang kurang, malah tidak pernah terfikir bagaimana minda mikro ini menjana/mengecas kembali tenaga diri yang telah hilang. walaupun sistem ini canggih, tapi sistem ini masih juga terdedah kepada agen-agen asing/virus akibat dari kelalaian empunya diri.

makrokosmos adalah alam makro ataupun alam besar atau lebih dikenali sebagai alam semesta.. makrokosmos juga mempunyai minda tersendiri yang dipanggil minda makro. yang bermaksud setiap unsur didalam alam semesta ini seperti angin, air, api, tanah, mempunyai minda mereka tersendiri yang mana setiap minda yang ada pada setiap unsur bergabung menjadi satu minda yang besar iaitu alam semesta. minda makro juga merupakan suatu sistem yang lengkap serba canggih. setiap pergerakan yang berlaku adalah mengikut setting yang telah ditetapkan. sistem makro ini saling bergantung dengan sistem mikro. rosak/korup nya sistem makro adalah disebabkan oleh sistem mikro yang telah dipengaruhi oleh agen-agen asing/virus. sistem mikro lah yang selalu mengganggu perjalanan sistem makro dengan menggoyahkan paksi-paksi bumi diatas nama pembangunan. juga akibat dari korupnya sistem mikro, kumbahan yang terhasil juga telah tercemar yang mana terus mencemarkan sistem makro.

metakosmos adalah alam yang paling besar, alam yang tidak terjangkau kepada pemikiran kasar minda mikro. yang mengawal keseluruhan sistem mikro & juga sistem makro. metakosmos lebih dikenali sebagai alam ketuhanan. yang mana kebanyakan pemikiran kasar minda mikro cuba untuk mengenali serta mencari untuk ketemu dengan Pemiliknya..lalu lahirlah berbagai-bagai teknik, kajian, sistem-sistem baru hanya kerana mahu mengenal atau lebih ekstrim lagi mahu mencari dan berjumpa dengan Pemilik sistem-sistem mikro, makro & meta ini. ada dikalangan sistem mikro yang kononnya telah menguasai sebahagian dari sistem makro, lalu mengaku diri adalah telah kenal kepada Pencipta sistem. ada juga sistem mikro yang mengaku diri adalah penguasa/khalifah/kekasih kepada Pencipta sistem dan ada juga sistem mikro yang telah korup total mengaku diri ada Pencipta sistem.

empunya sistem mikro perlulah lebih perihatin terhadap sistem mereka, kenalpasti agen-agen asing yang cuba mengambil alih ataupun yang telah bertapak didalam sistem. upgrade le sistem yang ada, buat deep scanning, bersihkan sistem dari agen-agen asing. usahalah sedaya upaya agar sistem mikro ini bersih sebersihnya..kalau perlu format, format lah segera sebelum sistem anda didelete oleh Pemilik sistem.

renung-renungkan lah..

Labels: , edit post
0 Responses